Bedankt ik ben weer naar huis

11 augustus 2009 - Kuta, Indonesië

Het eind van mn trip is weer inzicht! Morgen gaan we weer vliegen richting Nederland. Met Gemengde gevoelens zit ik nu hier. Ineens heb ik van alles aan de hand en alles tegelijk. Fout eten, koorts, diaree dan weer een voorhoofdsholte onsteking, nog een keer diaree, iets met mn rib waardoor ik niet meer normaal op mijn surfboard kan liggen. Wegens de aanslagen is de bewaking op Bali aangescherpt, waardoor het op straat er minder gezellig uitziet. De maand Augustus is ook erg druk hier en het aantal foute Nederlanders is ook gestegen afgelopen week, Bah! Ik heb een gevoel dat hier nog wel wat gaat gebeuren in de zin van een aanslag, dus daardoor ben ik ook wel weer blij dat ik naar huis kan (vergeldingsactie voor het doodschieten van die terrorist Noordin Mohammed Top ofzo). Maar laten we hopen van niet, want de Balinese zijn een lief volkje en weer een bom hier zou echt triest zijn. Ik spreek hier nog wel eens wat lokale, die allemaal wel een verhaal hebben over de vorige bom aanslagen waar je stil van wordt. Maar ja, Bali is in de ogen van andere indonesische moslim eilanden het zwarte schaap waar alles gebeurt dat Allah verboden heeft. Soms wel te snappen als ik af en toe naar de Austaliers kijk op Bali dan is het zelfs als ruimdenkende Nederlander reden genoeg om even te fronsen.

Maar het blijft mooi weer hier en de golven beter dan in Nederland dus dat maakt alles goed. Bovendien is het eten nog steeds goed te doen, vooral als je weer iets nieuws ontdenkt wat zeer de moeite waard is. Al mis ik wel de bruine boterham met kaas enzo. Ik ben de laatste weken opgetrokken met een vriendin uit Delft, Evelien en met nieuwe vrienden Reinier en Arne (laatste paar dagen is Arn zijn vriendin + vriendin ook over). We hebben wel wat aardige surf sessie gehad en eten en drinken gezamelijk. Dus dat is veel gezelliger dan alleen in een Warung zitten (al heb je toch altijd genoeg aanspraak in het drukke Kuta)

Ik had hier ook nog een board besteld maar die heeft de shaper gecancelled helaas. Ik had me er erg op verheugd, dus dat was wel even balen. Ik ben door de uitzoek werk wel weer wat wijzer geworden wat betreft surfboard shapes (lengte, breedte, dikte, vorm etc) wat ik denk graag te willen surfen. Ik kan het alleen niet testen of mijn uitgedachte surfboard met die verhoudingen ook echt bij mij passen en doet wat ik dacht dat het moet doen. Maar ik heb nog een paar uur, dus misschien vind ik nog wel een board.

Ik wil hierbij alleen nog iedereen bedanken die mij hebben gevolgd en berichtjes heeft achtergelaten op mijn blog, email of hoe dan ook. Bedankt ook voor de steun en tips die sommige uit hun eigen ervaring mij konden geven. Ik heb gebrobeerd zo goed en zo snel mogelijk jullie op de hoogte te houden wat niet altijd even makkelijk was. Maar ik heb super trage verbindingen en uitgevallen computers overleefd (Niet leuk als je daardoor heel je verhaal kwijt ben). Maar ik zal de meeste van jullie wel weer regelmatig tegen komen in Nederland en het is een afwachten wanneer mijn volgende lange surf trip gaat gebeuren. Iedereen bedankt!

Reis info:
- Ik wordt 12 aug om 11 uur van mijn apartement opgehaald en naar het vliegveld gebracht.
- 13.50 heb ik dan mijn vlucht van Denp. naar KL
- 23.55 - 6.35 vlucht van KL naar A-dam.